Το διαδίκτυο είναι συνδεδεμένο με την παραγωγή-κατανάλωση περιεχομένου, σύνδεση ανθρώπων, ανταλλαγή ιδεών, απόψεων. Το γεφύρωμα του διαδικτυακού γίγνεσθαι με το τι διαδραματίζεται πέραν της οθόνης προφανώς το πιο δύσκολο αλλά ίσως και το πιο σημαντικό σημείο της αξιοποίησης των νέων εργαλείων επικοινωνίας, που χωρίς περιεχόμενο παραμένουν εργαλεία.
Η σύσταση μιας διαδικτυακής επιχείρησης ή ακόμα η απλή αξιοποίηση του διαδικτύου απαιτεί στρατηγική ανάπτυξη η οποία προφανώς δεν περιορίζεται μόνο στο επικοινωνιακό κομμάτι αλλά δρα στην φιλοσοφία και νοοτροπία μιας επιχείρησης, στον τρόπο λειτουργίας της. Φαντάζομαι πως δεν συμφωνούν όλοι με αυτό.
Ο συντονισμός παραγωγής περιεχομένου προφανώς είναι πιο σύνθετος από δυο τρεις κινήσεις επικοινωνιακού εντυπωσιασμού – σπάνια ο χώρος επικοινωνίας τολμά να προχωρήσει σε αυτό το κομμάτι, όπως και στο κομμάτι ανάλυσης και έρευνας λίγοι τολμηροί προχωρούν. Έτσι βλέπουμε διαδικτυακές παρουσίες επιχειρήσεων να βασίζονται σε καμπάνιες που προκαλούν μεν το λεγόμενο awareness παρά σε στρατηγικές κινήσεις για την ενίσχυση της εικόνας τους π.χ. ένα πιο ευέλικτο και αποτελεσματικό client service, βελτίωση υπηρεσιών, ανάπτυξη νέων υπηρεσιών/προϊόντων.
Γιατί; Σημαίνει συχνά ρίσκο που ίσως δεν αντέχουν αρκετές επιχειρήσεις αυτή την εποχή. Δεν ξέρω κατά πόσο θα τολμούσαν άνευ κρίσης. Τίθεται το ερώτημα αν αυτό εμπίπτει ακόμα στις αρμοδιότητες ενός σύμβουλου επικοινωνίας. Το ερώτημα το απαντά η IDEO, ίσως το πιο γνωστό παράδειγμα innovation agency που γνωρίζω και παράδειγμα για μια νέα μορφή agency βασισμένο στην συνεργασία πολλών παραγόντων όπως σχεδιασμού, έρευνας, business αλλά προ πάντων επικοινωνίας και καινοτομίας.
Δεν έχω σκοπό να συμβουλεύσω κανέναν με την απλή διατύπωση της άποψης μου. Τοποθετώ τον εαυτό μου ως προς τα κομμάτια έρευνας, στρατηγικής και παραγωγής σε διαφορετικό πλαίσιο και με πιο διεθνή προσανατολισμό πλέον.
Σκέψεις και ερωτήματα προς τον χώρο επικοινωνίας αλλά και δυνητικών πελατών του από τον χώρο των επιχειρήσεων ενόψει της ημερίδας «Ποιος φοβάται τα social media;» που διεξάγεται την Τετάρτη, 3 Νοεμβρίου 2010 από το Ινστιτούτο Επικοινωνίας.