Ο Κώδικας των Αθηνών είναι η δεοντολογία των επαγγελματιών δημοσίων σχέσεων. Βασίζεται στον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών και στην Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων. (Ναι, δεν είναι παίξε-γέλασε)
Θα μου πείτε τώρα γιατί σας το λέω αυτό. Ας πούμε ότι κάνω μια μελέτη και μοιράζομαι το κατιτίς μαζί σας.
– Σεβασμός της ανθρωπινής αξιοπρέπειας
– Αναγνώριση της ελεύθερης άποψης και κρίσης
– Δημιουργία ηθικών, πνευματικών και ψυχολογικών συνθηκών αληθινού διαλόγου
– Έρευνα και διασταύρωση στοιχείων πριν την μετάδοση τους
Αν θέλετε διαβάστε ολόκληρο των Κώδικα και μετά ας μου πείτε ότι είσαι επαγγελματίας του χώρου αν μιλάς μόνο στο τηλεφωνώ και χαμογελάς γλυκανάλατα. Πείτε μου ότι το μόνο που χρειάζεται είναι ένα δωδεκάποντο και λίγο κραγιόν.
Εμ, δεν είναι έτσι. ( Δεν φοράω δωδεκάποντα, δεν με βολεύουν.)
Δεν λέω ότι όλοι οι επαγγελματίες είναι άψογοι. (Ούτε εγώ. Όλοι λάθη κάνουμε. Αρκεί να μαθαίνουμε και να βελτιωθούμε.)
Παντού έχει καλούς και όχι τόσο καλούς. (Όπως σε όλα τα επαγγέλματα.)
Μη τους βάζουμε όλους σε ένα τσουβάλι και λέμε ότι όλοι δεν αξίζουν. (Δεν είναι όλοι ίδιοι λέμε.)
Κάποιοι εργάζονται πραγματικά σκληρά και κάλως ή κακώς πιστεύουν σε ανθρώπινες άξιες ακόμα και ένα επάγγελμα που έχει συνδεθεί με ψέματα και με προπαγάνδα. (Ναι, και τους, μας, λένε ιδεαλιστες.)
Κάποιοι δεν κάνουν πίσω και στέκονται με ήθος σε αυτό το επάγγελμα χωρίς να προσδώσουν αυτές τις αξίες. (Είναι δύσκολο και απαιτεί πολλά περισσότερα από όσο φαντάζεστε.)
Δεν είναι επικοινωνιακό αστειάκι ο σεβασμός και η εμπιστοσύνη είναι βασικοί πυλώνες της κοινωνίας. (Άσχετα, αν το ξεχνάνε κάποιοι, εμείς το θυμόμαστε. Τιμή και καμάρι μας.)
Code of Athens, IPRA, International Public Relations Association