Μάθημα- πάθημα Eurostar

Όλοι έχουμε από ένα χωριό. Ακόμα και γειτονία σε μια πόλη να είναι, χωριό. Στο χωριό, λοιπόν, δεν μένει τίποτα κρυφό. Μπορεί να θαφτεί, μπορεί να κυκλοφορεί στα μουλωχτά αλλά ουδέποτε δεν πρόκειται να μείνει κρυφό.Τα πάντα μαθαίνονται. Και μη μου πείτε ότι το δικό σας χωριό, η δική σας γειτονιά δεν έχει δικό του πρακτορείο Reuters. Όταν υπάρχει ένα καλό νέο, κανείς δεν προσπαθεί να το κρύψει. Αλλά ένα μου ντε που τα άσχημα νέα κυκλοφορούν με μεγαλύτερη ταχύτητα. Είναι η φύση τους τέτοια.

Φεύγουμε από το χωριό και πάμε προς τας Ευρωπάς. Συγκεκριμένα μας απασχολεί σήμερα το Eurostar, ταχύτατη αμαξοστοιχία που συνδέει το Λονδίνο με το Παρίσι και της Βρυξέλλες.

Picture by Matthew Black via Flickr

Τα γεγονότα:
Το Eurostar έπαψε για την λειτουργία του λόγω των εξαιρετικά δύσκολων συνθηκών κακοκαιρίας. Λογικό μου ακούγεται. Μη αμελητέα λεπτομέρεια: Για πολλές ώρες έμειναν επιβάτες εγκλωβισμένοι στην σταματημένη αμαξοστοιχία στο τούνελ που συνδέει το Λονδίνο με το Παρίσι,έμειναν επιβάτες. Χωρίς ρεύμα, τροφή, νερό. Επίσης, μη αμελητέα και μη λογική λεπτομέρεια είναι ότι όλες αυτές τις ώρες δεν υπήρχε ενημέρωση του κοινού από την πλευρά του Eurostar.

Το αποτέλεσμα:
Η οργή του επιβατικού κοινού που αξιοποίησε εναλλακτικά μέσα επικοινωνίας για να εκφραστεί αφενός. Το πλάνο επικοινωνίας του Eurostar επανασχεδιάζεται για το 2010 λόγω των πρόσφατων γεγονότων αφετέρου.

Θεωρητικό μπλα – μπλα με πρακτική εφαρμογή:
Ένας αριθμός εταιριών δεν μπορεί ή δεν θέλει να προσαρμόσει τον τρόπο επικοινωνίας. Είπα νέα μοντέλα και κουραφέξαλα θα μου πείτε και πολύ σωστά μου λέτε. Δεν έχει να κάνει με νέα μοντέλα. Με ποιότητα παροχής υπηρεσιών έχει να κάνει. Με σεβασμό στον πελάτη και το στράτα στρατούλα της επικοινωνίας. Ξέρετε αυτό το λήψη και αποστολή μηνυμάτων και η επεξεργασία τους ντε. Μάθημα εισαγωγής την ψυχολογία της δευτέρας λυκείου.

Δε παει να έχεις το πιο καραβαρβάτο πλάνο επικοινωνίας, αν δεν παρέχεις τελικά όσα υπόσχεσαι, το κοινό δεν θα σε εμπιστευτεί και προφανώς δεν θα μείνει στην δική σου υπηρεσία. Εμπειρία τηλεφωνήτριας σε φαρμακευτική εταιρία με κυρίως πελάτες μονάδες περίθαλψης υγείας . Το μυστικό είναι να φέρεσαι στους πελάτες σου, όπως εσύ θα ήθελες να σου φέρονται. Εμπειρία με τράπεζα του εξωτερικού. Αποτελεσματική επικοινωνία την εποχή όπου προσφέρεται μια πληθώρα εργαλείων σημαίνει γρήγορη και ουσιαστική αντίδραση με υπευθυνότητα με επίκεντρο τον άνθρωπο. Μάθημα Public Relation Management, καθηγητής κ. Παπατριανταφύλλου.

Δεν δίνεις έμφαση στην τεχνολογία αλλά στον άνθρωπο. Η τεχνολογία είναι εργαλείο για να γίνεις πιο αποτελεσματικός. Ειδικά όταν οι πελάτες σου αξιοποιούν τα νέα εργαλεία επικοινωνίας πολύ περισσότερο από όσο θα ήθελες (μη κρύβεσαι, ξέρω ότι δεν αρέσει σε αρκετούς πως δεν ελέγχούν την κατάσταση όπως είχαν συνηθίσει), όπως στην περίπτωση του Eurostar. Να ξεχάσετε  την αύξηση εισφορών όταν η ποιότητα της υπηρεσίας, οι σωστές και έγκαιρες αντιδράσεις σε περίπτωση κρίσεων δεν υφίστανται.  Η εμπορική επικοινωνία απευθύνεται σε ανθρώπους και καιρός είναι να το καταλάβουν αυτό, όχι μόνο οι εταιρίες που διαφημίζονται αλλά και οι εταιρίες επικοινωνίας. Διαπίστωση του τρίτου ματιού με σημείωση προς τον εαυτό του.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *