Communication 2.0 wtf ?

Σιγά σιγά και τα εγχώρια μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας αρχίζουν και αντιλαμβάνονται την ανάγκη ενός νέου τρόπου επικοινωνίας με τα εκάστοτε κοινά τους. Θα μου πείτε, σας το έχω ξαναπεί.Εμ , θα το ξαναπώ, διότι άλλο να αντιλαμβάνεσαι μια ανάγκη και άλλο να την πλήρεις Σωστά; Σωστά. Όχι, που θα μου φέρεις αντίρρηση σε αυτό.

Picture by Leonard John Matthews

Word of mouth, buzz είναι από αρχαιοτάτων χρόνων ένας τρόπος να γίνει γνωστό το οτιδήποτε.

To λεγόμενο engagement λοιπόν, είναι άλλη,  απλή και συνθέτη ταυτόχρονα διαδικασία το πως ενσωματώνεις και πετυχαινεις την συμμετοχή του κοινού σου στα κανάλια επικοινωνίας σου. Αυτό δεν γίνεται από μια μέρα στην άλλη και προφανώς απαιτεί χρόνο. Όσο και να μου χτυπιέσαι κάτω σαν τον Gollum στον Άρχοντα των δαχτυλιδιών, this is it. Πάρ΄το χαμπάρι. Χτίζεις σχέσεις με το κοινό σου, βρε παιδί μου, πως το λένε; Σπάμαρε όσο θες αλλά ετσί δεν θα σε εκτιμήσουν, είναι γεγονός και δεδομένο μη σου πω.

Ξεκινάς από τα κανάλια που δημιουργείς ο ίδιος, πες τα facebook-ιά, πες τα  blog- ία, πες τα twitter-ία και youtub-ία, εταιρικά- προϊοντικά- καμπανίστικα και όπως-αλλιώς-θες-να-τα-πεις-πες-τα.Τα συνδέεις με κανάλια που πληρώνεις…ναι, πληρώνεις, τα σκας λέμε. Τέλος φτάνεις στα κανάλια που σου δημιουργεί το κοινό σου εξαιτίας της εμπειρίας που τους προσφέρεις. Πες το εξυπηρέτηση πελατών, πες το ποιότητα,experience dear.   Τα τελευταία θα πρέπει να καταλάβεις και να εμπεδώσεις ότι όσο και να θες να τα ελέγξεις, δεν παίζει να τα ελέγξεις διότι αυτά σου μεταφέρουν την άποψη του κοινού σου για σένα, θετική και αρνητική, και αυτή θες να την ξέρεις. Σωστά; Σωστά.

Μπορείς βέβαια, να κάμνεις ον λίγον monitoring, κάτι σαν ψηφιακή καταγραφή και ανάλυση για το τι λέγεται για σένα.

Ποια είμαι εγώ και τα λέω; Καμία, βρε παιδί μου. Τα διάβασα και είπα να στα πω και σένα, έτσι για να τα πω κάπου μπας και με ακούσει κάνεις, λεμέ τώρα. Γράφω και ακαταλαβίστικα πράματα δευτεριάτικα και δεν κάμνει. Τρίτο Μάτι είναι αυτό και όταν βλέπει κάτι που του αρέσει κάτι του προκαλεί, μια έξαρση, μια φούντωση, μια φλόγα ένα πράμα. Συγχύστηκα μεσημεριάτικο, αχού πια, με τα out-of-the-box-pattern σας. Να και που τα διάβασα για να μη με πεις κρυψίνους:

Earned Media Is Fueled By Engagement Marketing
The Critical Mass Of Listening
In Social Media, It’s Not Just Business, It’s Business-To-Business
From business requirements to social media solutions

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *