Just another comms job- τι ειν τουτ;

Picture by Intersection Consulting

Social media, εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης ελληνιστί, είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να κρατήσεις επαφή με παλιούς φίλους, να μοιραστείς στιγμής και πληροφορίες κτλ. Εργαλεία επικοινωνίας, άρα και η αξιοποίηση τους για εμπορικές, πολιτικές επικοινωνιακές ενέργειες είναι αναμενόμενη αν όχι δεδομένη σε βάθος χρόνου. Άρα και λογικό ότι θα δημιουργηθούν ανάλογες θέσεις εργασίας με φανταστικούς τίτλους.

Τα “expert”, “guru” και “manager” και τα “consultant” κάιτ μου προκαλούν. Αλλά αφού ζούμε σε μια κοινωνία που αναζητεί ταμπέλες για το καθετί, τι να πεις; Θα μπορούσε κανείς να πει ότι πρόκειται για ένα ένας συνδυασμό δεξιοτήτων δημοσίων σχέσεων, κειμενογράφου, διοικητικού.

Κάπως έτσι προκύπτουν και διάφορες παρεξηγήσεις για την υφή της εργασίας όπως οι ακόλουθες:

1) Δηλαδή είσαι όλη μέρα στο facebook και πληρώνεσαι γι’ αυτό; Σιγά το δύσκολο.
Όχι, δεν είμαι όλη μέρα στο facebook, πρώτον. Δεύτερον, διαφέρει το να κάνω προσωπική χρήση των εν λόγω εργαλείων από την στρατηγική αξιοποίηση τους για λογαριασμό άλλου.

2) Απλά άλλο ένα κανάλι επικοινωνίας
Ναι μεν, αλλά με όρους αμοιβαίας επικοινωνίας. Δεν στέλνεις απλά μηνύματα αλλά λαμβάνεις. Ιδανικά κυρίως το δεύτερο. Με άλλα λόγια, ακούς περισσότερο απ΄ ότι μιλάς.

3) Περιεχόμενο
Χωρίς αυτό δεν κάνεις και πολλά, είναι η αλήθεια. Αν δεν έχεις, πρέπει να παραχθεί. Είναι ένας τρόπος να μειωθεί η απόσταση μεταξύ ενός προϊόντος, μιας εταιρίας με το κοινό. Δίνει μια αιτία διαλόγου μεταξύ τους.

4) Νούμερα
Τα νούμερα στην αξιοποίηση των εργαλείων δεν είναι πάντα ο καλύτερος γνώμονας. Μιλάμε για κοινότητες κοινού. Αυτές μπορεί να είναι μεγάλες χωρίς διάδραση ή μικρές με διάδραση. Ο όγκος της διάδρασης δεν συνδέεται με το νούμερο μελών μιας κοινότητας. Από παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας μάθαμε να μετράμε την επιτυχία σε νούμερα. Στα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης προέχει ένας άλλος παράγοντας, ο διάλογος.


Picture by Intersection Consulting

Η θετική πραγματικότητα:

1) Δημιουργικότητα
Ο σχεδιασμός μιας επικοινωνιακής στρατηγικής είναι εκ των πραγμάτων μια δημιουργική διαδικασία όπως και η εκτέλεση της εν μέρει (όχι πάντα).

2) Πειραματισμός
Η υφή εργασίας μοιάζει με ένα εξελισσόμενο πείραμα με ότι αυτό συνεπάγεται. Συνήθως εκπλήξεις και πίεση.

3) Εξέλιξη
Επειδή τα εργαλεία πληθαίνουν και η αξιοποίηση τους προσαρμόζεται πάντα στις υπαρχούσες συνθήκες, η διαδικασία εκμάθησης και εξέλιξης δεν τελειώνει πότε. Πολύ διάβασμα έχει το μενού.

4) Μετρήσεις
Να και τα εφικτά νούμερα, αυτά που τα διαμορφώνει η διάδραση όχι το κλικ του ποντικιού μόνο.

Δεν είναι τα εργαλεία και τα κανάλια επικοινωνίας που φέρνουν την αλλαγή αλλά το πως αξιοποιούνται. Ο καθένας έχει πλέον πρόσβαση σε αυτά και αυτό συνιστά και την ουσιαστική αλλαγή στον τομέα επικοινωνίας και την ανάπτυξη στρατηγικών επικοινωνίας οργανισμών. Η πρόκληση είναι η συμμετοχή του κοινού, του όποιου κοινού και η αντίδραση σε αυτή.

Αυτό ήταν από τα θέματα που απασχόλησαν αυτές τις μέρες την τεχνολογική- επικοινωνιακή επικαιρότητα, όπως μπορείτε να δείτε στα παρακάτω κείμενα.

Hiring for Social Media: The Ugly Side
Hiring For Social Media: Good Moves
On Hiring for Social Media Roles – Get It Together, People.
The Community Manager Role Unplugged

[ Disclosure: Πρόσφατα εντάχτηκα στο δυναμικό μιας εταιρίας ψηφιακής επικοινωνίας, digital communication, συγκεκριμένα την Rascal. Αυτό δεν έχει καμία σημασία για το συγκεκριμένο blog που παραμένει το σπιτάκι μου εις τα ιντερνέτια. Για την καθημερινή πρακτική της δουλείας δεν θα γράψω. Αυτή μένει στους τέσσερις τοίχους της εταιρίας. Για προσωπικά projects, που παραμένουν στον ελεύθερο μου χρόνο, θα διαβάζετε ως έχει. Στις συζητήσεις επί της ουσίας για θέματα επικοινωνίας και τεχνολογίας συνεχίζω να συμμετέχω. Απλά για τους τύπους σας ενημερώνω.]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *