Social ≠ Viral

Πολλές φορές θα ακούσετε πως ότι είναι social γίνεται viral. Κοινό χαρακτηριστικό και των δύο εργαλείων επικοινωνίας είναι πως ακούγονται συχνά πυκνά στις παρουσιάσεις επικοινωνιακών πλάνων και πως επηρεάζουν την εταιρική κουλτούρα μιας επιχείρησης και έπειτα τις πωλήσεις. Το δεύτερο, όχι απαραίτητα άμεσα.

Ουσιαστική διαφορά όμως μεταξύ των δύο διαφορετικών τεχνικών είναι ο έλεγχος του μηνύματος. Στην περίπτωση του social media marketing ο επιθυμητός έλεγχος των εταιριών για το ποιο μήνυμα φτάνει σε ποιον παραλήπτη, και πως φτάνει, χάνεται. Επίσης, προαπαιτεί σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ εταιρίας/brand και κοινού/καταναλωτή.

Επίσης, το λεγόμενο “social” φημίζεται πως παράγει διάλογο μεταξύ των εταιριών/brands και του κοινού τους αφήνοντάς το να μιλήσει στην δική του γλώσσα χωρίς τον έλεγχο του μηνύματος που έχουμε συνηθίσει από τα παραδοσιακά κανάλια επικοινωνίας.

Το “viral” χαρακτηρίζεται ως μέσο για την άμεση και εύκολη αναπαραγωγή περιεχομένου π.χ. ενός βίντεο. Η επίδραση παραμένει μικρής διάρκειας. Η χρήση viral είναι συμπληρωματική σε μια ολοκληρωμένη επικοινωνιακή στρατηγική και απαιτεί επιπλέον υποστηρικτικές δράσεις ώστε να επιφέρει θετικά αποτελέσματα.

To “social” απαιτεί πέρα από τη χρήση κοινωνικών δικτύων και την ενεργή συμμετοχή ή παρακολούθηση διαδικτυακών και μη κοινοτήτων, εντοπισμό των λεγόμενων brand ambassadors και influencers για την μετάδοση μηνυμάτων. Κεντρικό σημείο στο social media marketing είναι η μακροπρόθεσμη ανάπτυξη.

Αναρτήθηκε στο All in OneTraining, 21 Mαρτίου 2011

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *